Jak dopasować CV do konkretnej oferty pracy?

Wysyłanie tego samego CV do wielu pracodawców zmniejsza nasze szanse w procesie rekrutacji. Warto dokładnie przeanalizować wymagania stawiane w ofercie pracy i jeśli je spełniamy – dopasować nasze CV do konkretnej oferty.

 

Aby nasze CV nawiązywało do konkretnej oferty pracy, należy:

  • Poznać działalność firmy i wymagania pracodawcy

Zapoznanie się z działalnością przedsiębiorstwa, jego misją i wartościami pozwala wyciągnąć wnioski na temat tego, jakie umiejętności i kwalifikacje będą cenione w procesie rekrutacyjnym. W tym celu należy również przeanalizować wymagania wymienione w ofercie pracy.

  • Określić kluczowe umiejętności

Przed stworzeniem CV warto zastanowić się nad posiadanymi kompetencjami. Warto je pogrupować, zaczynając od umiejętności charakterystycznych dla interesującej nas branży (np. znajomość języków programowania), a kończąc na umiejętnościach miękkich (np. efektywna praca pod presją czasu).

  • Porównać posiadane kompetencje z wymaganiami stawianymi w ofercie

Kolejny krok to porównanie wymagań pracodawcy z naszymi kompetencjami, doświadczeniem czy wykształceniem. Jeżeli większość danych jest spójna, to pamiętajmy o tym w trakcie pisania CV. Jeśli wymienione umiejętności całkowicie odbiegają od oczekiwań firmy – prawdopodobnie ta oferta pracy nie jest dla nas odpowiednia.

  • Podać przykłady aktywności 

Posiadanie umiejętności warto udowodnić w CV za pomocą przykładów, zwłaszcza tych z poprzednich miejsc pracy. Jeśli nie masz doświadczenia zawodowego, to możesz skupić się na aktywnościach studenckich, takich jak np. uczestnictwo w kole naukowym, organizowanie wydarzeń uczelnianych itp. Można też odwołać się do praktyk i stażu realizowanego w wybranej firmie.

W życiorysie zawodowym dopasowanym do oferty pracy należy pominąć informacje, które – z perspektywy potencjalnego pracodawcy – nie są istotne.

 

Więcej informacji na temat CV znajdziesz na: https://porady.pracuj.pl/